vineri, 14 mai 2021

PLATA PĂCATULUI

 

Nu există nici o boală !
Doar păcatul face rău.
Și la trup dă chinuială
Cu voia Lui Dumnezeu !

Uneori, capul ne doare,
Alergăm la vreun calmant.
Dar de vină cine'i, oare ?
Gândul rău și derutant !

Nu se face cum vrem noi
Și instant sporim mânia
Care afectează apoi
Creierul cu nebunia !

Ochii, parcă de o vreme
Se încețoșează încet...
Pentru că imagini rele
Am privit tot consecvent !

Nu mai auzim prea bine,
Puterea a mai slăbit...
Fiindcă bătrânețea vine ?
Nu ! Că viciul l'am poftit !

Am ales plăcerea vieții,
Slava, locul necurat
Și patima tinereții
Seva trupului ne'a luat.

Plictiseala, deprimarea
Vin când rugile s'au stins.
Iar lenea aduce jalea
Când suflete a cuprins.

Câteodată o răceală
Nasul a înfundat complet.
Pentru că în abureală
Am pierdut timpul concret.

Alteori măsele dor,
Dinți care s'au cariat,
Nu așa întâmplător...
Ci că lacom am mâncat !

O tuse în piept apare
Și la voce am răgușit.
De la viruși oarecare ?
Nu ! De la cuvânt smintit !

Ne accidentăm la mână,
Un picior ni s'a umflat...
Fiindcă'n calea cea străină
Ce'i greșit noi am lucrat !

Dacă spatele ne doare
Și nu am găsit vreun leac,
E că'n zgârcenia mare
L'am întors de la sărac.

Stomacul de are crampe
Și luăm mult tratament...
Este pentru că în fapte
Am tot desfrânat frecvent.

De ni se mărește burta
Și tot mai robuști suntem
E fiindcă toată lupta
Nu prin post noi o avem !

Încercăm să fim în viață
Sănătoși, voioși mereu,
Dar a noastră străduință
Nu prea e cu Dumnezeu.

Lovituri primim cu mia
Pe nedrept, pe neașteptate.
Să ne curețe mândria
Dar și micile păcate.

Și atunci copiii lumii
De ce suferă, creștine !?
Fiindcă părinții, unii
Nu i'au educat la bine.

Iar cei mici, fără vreo vină
Au păcatul strămoșesc
De aceea plâng, suspină
Pe lume, până mai cresc.

Așadar, mai toată boala
În păcat își face halul...
Biserica este școala
Și canonul e spitalul !

Dumnezeu orânduiește
Toate înspre îndreptare...
Fiindcă pe oameni iubește
Cu grija'I mântuitoare !

Prin jertfa cea pe Cruce
Păcatul nostru a luat,
Și pildă de viețuire
Tuturor ne'a arătat !

Să ne întoarcem în Eden,
Celui rău strivindu'i sfatul !
Căci la boală sau infern,
Cauza este păcatul !

©StMS

"Plata păcatului este moartea, iar harul lui Dumnezeu viaţă veşnică în Hristos Iisus, Domnul nostru." (Romani 6; 23)


Postare prezentată

GALIMATIAS

Str ă luminatul rob din ceruri plin de î ntinderi Deasupra prin extazuri de vis î ndeplinit A î mpr ăş tiat eterul prin relele depri...

Impact în UniVers * StMS